Chloë: mijn beurt

26 juli 2018 - Tsitsikamma National Park, Zuid-Afrika

Hoi! Ik ben dus Chloë en dit keer is het mijn beurt om een stukje te schrijven over wat we hier allemaal doen.

Op dinsdag 24 juli werden we, zoals elke dag gelukkig, 's ochtends wakker. Toen gingen we ontbijten en we vertrokken naar een weeshuis. Die kids die daar zaten waren 0 tot en met 3 jaar oud ongeveer. Natuurlijk hadden we leuke spullen voor hun meegenomen en daar waren ze super blij mee. Dit bezoekje was voor mij een droom die uit kwam!! Later wil ik namelijk ook zoiets met kleine kindjes gaan doen. We hadden allemaal een soort van ons eigen kindje of eigen kindjes. De meeste van die kids kwamen maar moeizaam los, maar mij lukte dat natuurlijk wel, wantja prof aan het werk hier ;P (Kijk vooral ook naar de foto's!) Toen reden we door naar het strand, waar een kunstwerk van zand stond: the big 5. Ik vind het knap hoe ze dat kunnen doen, zou ik echt niet kunnen haha. Op  het strand hebben we een beetje rondgewandeld en instafoto's gemaakt natuurlijk ;) hahaha Daarna kwamen we aan bij een boot. Vanaf de boot gingen we opzoek naar nijlpaarden en krokodillen. (Bij het typen van dit verslag vraagt Lotte: "Hoeveel dieren heb je gezien?") "Ja uuh! Veel te veel nijlpaarden en stuk of 5 krokodillen." En toen hebben we dikke stress gehad en wat eten ingeslagen en in de auto gegeten en gelijk door naar de game drive  in de hoop dat we nog een luipaard zouden zien, maar dat is mislukt... Helaas! Wat we nog wel gezien hebben: een muishond en aapjes, heel veel blauwe aapjes en neushoorns en die gekke salamander? Grote hagedis? Kleine krokodil? (Lotte: "Zullen we dat een leguaan noemen? Hahaha")

Zin van de dag: mijn buik knorde, dus ik wilde dat laten horen, maar vooral laten voelen. Terwijl ik dat deed, kwam serveerster Nokotula (= Zulu voor quiet) de sausjes brengen. Haar opmerking was: "Are you pregnant?" Hahahaha

En dan hadden we die dag stiekem nog een zin van de dag: ik vroeg bij het ontbijt of ik een korte of een lange broek aan moest doen (wij zitten hier rond de 20graden...), want dan moest ik natuurlijk wel op m'n schoenen letten, zodat niet alles wat ik droeg zwart zou zijn, waarop m'n moeder antwoordde: "Nee hoor, zit nog een stel witte benen tussen."

Woensdag 25 juli hadden we om 8:00u ontbijt, zodat we vroeg konden vertrekken naar Durban. Rond 13:30u zijn we aangekomen in het hotel. (Lotte: "Hoe was dat hotel") "Super lux vergeleken met de rest! Vergeleken moet erbij!" Toen zijn we gaan lunchen bij een restaurantje aan de zee, waar Lotte sjans had met een jongen die zo'n soort van trekkoets trok. Keilekkere lunch!! Daarna zijn we echt op het strand en op de pier geweest en hebben we naar surfen gekeken, gezwommen in een zoutwater gemeentelijk zwembad en lekker het avondeten overgeslagen, want we zaten nog vol van de middag. Achteraf zeker een goeie keus, want Lotte vond dat avondeten vreselijk... Tussendoor had ik al even geslapen, dus toen heb ik m'n pyjama maar aangetrokken en toen ben ik weer gaan slapen.

Zin van de dag hadden we niet, want gister  hadden we er twee.

Vandaag donderdag 26 juli snapte Lotte niet dat de telefoon af ging: "Wake up call!!" Tja, voor mij als ochtendmens is 4:45u prima! 5:15u werden we opgehaald door een busje, met persoon natuurlijk haha, en naar het vliegveld gebracht om door te reizen naar Porth Elizabeth. Heel snelle vlucht! (Lotte: "Het was ook maar een uurtje he... haha") Toen zijn we in de bus gestapt en naar Tsitsikamma gereden. Daar hebben we eerst even uitgezocht wat we morgen gaan doen: ik ga morgen ziplinen en tubing en Lotte gaat quadrijden en tubing. Toen hebben we nog even op de brug daar gestaan en van het uitzicht genoten. Verder hebben we eventjes wat gegeten. Daarna zijn we doorgereden naar een bungeejump-plek en hebben we daar even genoten van al het geschreeuw haha. Ooit wil ik dat ook nog doen!  Daarna toch echt doorgereden naar het hotel in Tsitsikamma. Gechilled, avond gegeten en toen zaten we hier, op bed het verslagje te schrijven...

Zin van de dag: Steve liet een glazen zoutmolentje kapot vallen, waarom Ivonne antwoordde: "en verder nergens meer mee gooien he Steve!" Steve met z'n droge humor: "Haeuh..!" (Lotte: "Vooral hoe jij nadeed was hilarisch!! hahaha")

Dit was dus mijn beurt om te schrijven. Het volgende slachtoffer is Jill! Leuk dat jullie tot hier aan toe gelezen hebben en hopelijk heb ik je tijd er niet mee verspilt hahaha

Doei! Kusjes van Chloë

1. Tom:
    27 juli 2018
    Zo te horen hebben jullie het heel leuk met z'n allen. Geniet ervan!
  2. Karel en Ciska.:
    27 juli 2018
    Je kunt in elk geval zeggen dat jullie de BIG5 van heel dichtbij gezien hebben. En allemaal tegelijk!! Geniet nog van deze mooie vakantiereis!!
  3. Mascha:
    Leuk geschreven Chloe