Nieuw en nieuws

31 juli 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi!

Om nog meer enorm lange blogs te voorkomen, nu maar weer even een update:

Maandag 30 juli reden we voor het laatst een langere afstand: van Hermanus naar Kaapstad via Stellenbosch. Ook nu hadden we weer een paar stops. De eerste was bij een klein supermarkt achtig winkeltje, maar dat was meer om tijd te rekken dan om er echt wat te doen, want de volgende stop was bij een wijnproeverij. En ja, daar zaten we alsnog al rond 11:30u! Beetje vroeg voor wijn, maar ach... Ik ben niet zo van de wijn en dat werd nu ook wel extra bevestigd. De enige die ik een beetje lekker vond, was een champagne, maar dat leek meer op appelsap met heeeel veel prik... Nee, doe mij volgende keer maar een biertje. Na vijf glaasjes hadden we wel een beetje een idee van de plaatselijke wijnen, maar helaas moesten we dit bezoekje vlak voor vertrek afsluiten met slecht nieuws: het duiken met haaien, wat voor vandaag de 31ste geplant stond, kan niet door gaan, omdat de stroming en wind te sterk zouden worden. BHA! Heb me deze vakantie nog niet zó rot gevoeld! Wat baalde ik! En nog steeds trouwens... Maar we zijn wel ingedeeld bij de vaart van donderdag. Nu dus hopen dat die wel gaat!!

Daarna reden we door naar het centrum van Stellenbosch, een klein plaatsje, maar best mooi. Hier zit een bekende winkel: Oom Samie se winkel, maar dat viel voor de meesten van ons erg tegen helaas. Snel geluncht en door naar het reuzachtige Kaapstad!! Alsof je in een andere wereld beland, echt waar! Dat veilige gevoel van het platteland is hier wel wat minder, gebouwen zijn gigantisch hoog en je ziet nauwelijks groen, even omschakelen. Toch is ook dit weer een prachtige belevenis hoor!

Zin van de dag zijn we een beetje vergeten... We hadden er wel een, alleen die hebben we niet opgeschreven en kunnen we ook niet meer bedenken, oeps!

Vandaag dinsdag 31 juli was het weer vroeg: 7:15u vertrek naar een boot vanaf de Houtbaai die ons de zeeleeuwen zou laten zien. Nou, das gelukt hoor! Behoorlijk wat ook! Blijven leuke beesten hihi. Nog even souvenirs gekocht en toen doorgereden naar Kaap de Goede Hoop. Hier komen de Atlantisch en de Indische oceanen bij elkaar. Niet dat je daar wat van ziet hoor, maar het is wel een heel mooi gebied! Je kon daar ook een bergwandeling maken van zo'n 1u à 1,5u met het meest mooie uitzicht, dus dat hebben Stephie, Chloë, papa en ik gedaan, heel vet! Toen geluncht en door naar Simon's Town, waar de Afrikaanse pinguïns wonen. Een en al schattigheid en lompheid! Haha wat een schattige dombo'tjes zijn dat (struikelen over een golfje enzo... haha)! Als laatste zijn we nog naar Kirstenbosch geweest, een soort botanische tuinen. 's Zomers is het er vast prachtig! Eigenlijk weet ik dat wel zeker, maarja, aangezien het hier nu hartje winter is, was het leuk om even te zijn, maar dan had je het ook wel gezien...

Drukke maar leuke dag die we weer met twee zinnen van de dag afsluiten. Ja allebei van Steve haha en zelfs allebei in zo'n 5minuten: een arme man liep om geld te bedelen tussen de voor een stoplicht stilstaande auto's (kan hier gewoon zonder aangereden te worden). Hij droeg een bordje met "Hungry, need help, god blessed", waarop Steve reageert: "Hungry? Me too!" Autch! Hahaha

Verder parkeerde onze luie Opa Up (Steve z'n bijnaam, omdat hij op die opa van de film Up lijkt) bij het hotel op de invalide parkeerplaats, terwijl letterlijk de parkeerplaats hiernaast vrij was, dus de groep: "Steve, zet hem dan daar neer, die is niet voor invaliden en die is nog vrij..." Maar nee, Steve moest daar op antwoorden: "ik ben ook invalide..." terwijl hij zijn linker wijsvinger omhoog houdt.

That's it voor nu. Of cage diving door kan gaan, is nog even spannend, maar dat horen jullie wel!

Doei! xx

1. Jolanda:
    31 juli 2018
    Wat een mooie foto's en verhalen. Ik ben intussen invalide aan mijn duimen, zo hard heb ik geduimd dat het (doodenge!) duiken met haaien gaat lukken 😉👌.
    Kunnen jullie voor mij zo'n super schattige pinguïn meenemen, hihi. 😘