Dieren, in gevangenschap en wild

18 juli 2018 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Hoi!

Wat hebben we het naar ons zin en wat maken we gave dingen mee! Misschien hebben jullie de foto's al gezien, maar zo niet, ga dan vooral kijken, want dit was zo indrukwekkend!

Dinsdag 17 juli 2018 mochten we iets uitslapen, voor wat je uitslapen noemt, want om 8:30u zaten we bepakt en bezakt in de bus onderweg naar onze volgende bestemming. Met genoeg tussenstops gelukkig. We begonnen bij de God's Window, een uitzichtpunt met mogelijk zicht tot 1,5km diep en een heleboel kilometers ver, maar helaas, door de mist konden we niet verder dan 100m kijken, jammer...!  Daarna stopten we langs de weg, waar gewoon met 90km/u langsgereden werd, voor het maken van foto's van de Treurrivier, gevolgd door een stop bij  de plek waar de Treurrivier en de Blyderivier samen kwamen en wat tegelijkertijd de derde grootste cliff ter wereld is. Echt een prachtig beeld! Zo mooi, zo veel foto's gemaakt! Daar ook gedanst met Afrikaanse vrouwen haha en geluncht. Doorgereden naar een heeeel mini dorpje, wat je eigenlijk geen dorpje kan noemen, maar het was wel een mooi uitzicht op de bergen. Toen nog een rit van een paar uur naar de volgende slaapplaats: Kubu Safari Lodge. Vlak voor aankomst nog verrast met een reebok, twee zwijntjes, twee zebra's en een aantal giraffen!!!! Goed begin is het halve werk!

Woensdag 18 juli 2018 was een stuk overzichtelijkere dag: 7:30u vertrek opweg naar Game reserve Tshukudu voor onze eerste echte safari-trip! Ondanks dat het maar twee uur duurde, hebben we er ervaringen opgedaan voor een hele dag: twee krokodillen en 4 olifanten, twee moeders met allebei een zoontje, die tot wel een meter van ons vandaan rustig stonden te kijken en te eten! We konden ze bijna aanraken! Wat gaaf! Daarna hebben we geluncht bij een italiaan en even inkopen gedaan bij de spar. Vervolgens een tour door het Cheeta-opvangcentrum, waar ze worden opgevangen en, zo mogelijk, worden getraind om weer in het wild te kunnen overleven. Daar hadden ze echter ook wilde honden, rare vogels, luipaarden, neushoorns en zelfs leeuwen, dus die hebben we, dan wel in gevangenschap, ook al mogen zien! Daarna rustig aan doen en avondeten op de camping. Nu zitten we nog even buiten, maar zo snel slapen, want morgen 6:30u vertrek naar Krüger!

Ohja nog twee dingetjes: Steve probeert ons zo ver te krijgen dat we een wedstrijdje impala-poep spugen gaan doen hahaha

en nog iets nieuws, vandaag bedacht: de zin van de dag.

Vandaag is dat de opmerking van papa: Wij kregen van Steve te horen dat de mannelijke zebra van gister langs de weg is vermoord door een leeuw. Papa's reactie: "Waarom heeft die hem gedood dan?" Steve: "Die leeuw moet ook eten..." hahaha

Bekijk vooral even de foto's en tot snel! -xx-

1. Karel en Ciska.:
    18 juli 2018
    Echt gaaf. De foto's van het wedstrijdje impala-poep spugen zien we met genoegen tegemoet!
  2. Jolanda:
    18 juli 2018
    Dat moet indrukwekkend zijn, al die wilde dieren! Ennuh, namens Marcel: 'rare' vogels bestaan niet 😉. Geweldig om via je verhalen en foto's met jullie mee te leven. Ook wij zijn erg benieuwd naar de foto's van het poep-spugen 😋.
  3. Tom:
    22 juli 2018
    Nou alleen het luipaard nog voor de big five en natuurlijk jouw nummer 1: de witte haai! Die keer zitten JULLIE (gelukkig) in een kooi!
  4. H. Vlug-Blokker:
    26 juli 2018
    Mooie foto's Lotte ennne volgens mij heb ik wel een rare vogel gespot 😉. # grapje 😀. Geweldig wat een avontuur hebben jullie. Heel veel plezier dit nog en geniet ervan met z'n allen. Een unieke reis waar je nog veel aan terug gaat denken.