Op avontuur!

20 juli 2018 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Hey!

Pfff wat waren dit een dagen...

De avond voor donderdag 19 juli 2018 lachten we de andere groep Nederlanders op onze camping uit, omdat zij om 6:00u 's ochtends al moesten vertrekken! Niet dat wij echt een luxe hadden hoor wat dat betreft, want wij moesten om 6:30u bij de bus staan. Maargoed, met volle enthousiasme en nieuwsgierigheid begonnen we de tocht van zo'n 11 à 12 uur door het prachtige Krüger Park! Met tegenvallend resultaat helaas, want qua big 5 kwamen we niet verder dan de olifant en de buffel... Wel weer wat krokodillen en zebra's en nijlpaarden, dus uiteindelijk was het wel heel gaaf en hebben we niks te klagen gehad! Zelfs nog een schildpad van het midden van de weg afgehaald, dus ook onze goede daad verricht haha! Bij de lunch waren trouwens ook genoeg dieren: een aapje die een tosti van zo'n klein meisje afpakte hahahaha, vogels die je aanblijven staren tot je de staarwedstrijd verliest en je ze wat geeft, maar vooral heeeeeel veeeeel wespen!!!!! Bha, niet chill lunchen!! Gelukkig maakte de aankomst in het nieuwe hotel, waarbij we in luxe tentjes slapen, midden in het wilde bos en met impala's als buren, alles weer goed! Bij aankomst was het al wel donker, dus beetje spooky hier en daar, maar wel heel cool  om een keer mee te maken! (werd wel pas echt leuk toen papa alle spinnen uit m'n tent had weggehaald... hahaha)

Opmerking van de dag:

Cloë loopt de gezamenlijke ruimte uit op weg naar hun  tent, maar ziet al vanaf de deur een schim van een man, dus binnen no time kwam ze gillend weer naar binnen gerend: "Ze hebben een man op de muur getekend!!!!!!!" Hahaha dus Jill en ik mee naar buiten en schijnen met de zaklamp, die je per tent had gekregen. Dus onze reactie was precies hetzelfde: gillend rennen we weg, al roepend "Ze hebben echt een man op de muur getekend!!" Maar wij kwamen niet zo ver, want ineens riep Cloë: "Het beweegt!! Het is een echt mens!!!!"

Niet om te discrimineren hoor, maarja die man had een donkere huidskleur en donkere kleren aan, wisten wij veel dat er continu twee bewakers over het park lopen...

Woensdag liepen wij die groep Nederlanders nog uit te lachen, maar vrijdag 20 juli 2018 waren wij zelf de klos: 4:30u kwam een van de bewakers langs bij onze tent: "WAKE UP CALL!!!" Urgh veel te vroeg... Je moet er iets voor over hebben om de big 5 te zien...! Maar dat is dan ook redelijk goed gelukt! Baby-pumba's, de Go-away bird, neushoorns, natuurlijk ook nog olifanten, giraffen en blablabla, maar toch wel de hoogtepunten: een jakhals, wilde honden, hyena's en LEEUWEN!! Wat gaaf dit!! Kost dan ook wel de hele dag en je eindigt als een soort slapende dierenspotter (als we dat niet ook zijn trouwens...), maar morgen kunnen we uitslapen, dus we zien dan wel weer hoe open we onze ogen kunnen houden haha

De zin van de dag hebben we nog niet gekozen vandaag. Wat ik wel even benoemd wilde hebben:

Stropers! Ja, er wordt op gecontroleerd en ja, het is hartstikke verboden, maar onze gids van vandaag, Faassen, heeft AFGELOPEN MAANDAG twee dode neushoornen aangetroffen in het Krüger Park, met afgezaagde hoorns! Kan echt niet jongens!! Ja, het levert veel geld op, maar door al die dieren te doden, verlies je er zo veel meer mee dan dat het aan geld oplevert...! Je verliest zo veel moois! Niet alleen prachtige dieren, maar ook een stukje uit de voedselketen, met alle gevolgen van dien! Dus: respect voor iedereen die hier zo hard z'n best doet om dit relatief kleine stuk natuur nog echt natuur te houden! En haat aan stropers, echt!

Voorlopig geen internet (dit keer echt, want volgens mij heb ik dat al eens eerder gezegd), maar die blogs komen wel weer hoor!

-xxx- Lotte

Ps. Impala-poep spugen? Nope, geen aanrader!

1. Tom:
    22 juli 2018
    Lekker vroeg uit de veren! Zo hoort het! Komen jullie wel aan rust toe?