Laatste lesdag

15 april 2016

Pfoe, waarom gaan die twee weken zo snel?!?!?

Gister afscheid genomen van de lunchklas, Andrew en mijn privédocent Morgan. De laatste lessen van hun waren gelukkig erg leuk! In de lunchklas hebben we wat luisteroefeningen gedaan en gekeken naar hoe je luistertoetsen het beste aan kan pakken. Zeker erg goed om mee te nemen naar de Nederlandse Engels luistertoetsen! In de one-on-one-lesson inderdaad les gehad over schrijfvaardigheid. De opdrachten heb ik meegekregen als huiswerk, die ik dan via de mail moet inleveren. Ik word dus voorlopig nog begeleid vanuit Wales op het gebied van schrijfvaardigheid :)

Na school ben ik maar kort even in het centrum geweest. Een shirtje gekocht en een ijsje gegeten, want wat heb ik een geluk met het weer!!!!!! Ik heb maar twee dagen regen gehad, waarvan één keer alleen 's ochtends en vandaag dan wel iets langer, maarja na twee weken zonneschijn mag ik niet klagen! :)

Vanochtend moest ik nog een toets maken, terwijl de docent de schijfopdracht, wat huiswerk was, nakeek. Ook bij de toets zat een schrijfonderdeel, waar ik uiteindelijk extra punten voor heb gekregen vanwege mijn onverwachte wending in het verhaal hahaha XD Ook het leerdeel van de toets ging best goed. Net zoals in Nederland werd je gewoon getest op wat we in de les hebben behandeld. De toets duurde ruim 1,5uur en ging over één hoofdstuk uit het boek.
Na de korte pauze hebben we de toets van elkaar nagekeken en gelijk de scores uitgerekend, mijne: 75%! Geslaagd voor mijn proefexamen! Helaas gaat het in Nederland wat anders...
De andere scores van de twee schrijftoetsen waren 17/20 en 14/20, what means dat ik ook daarvoor geslaagd zou zijn als het een examen was. Een goeie afsluiten van twee prachtige weken Engelsles, als je het mij vraagt!

Aan het eind van de les nog een "klassenfoto" gemaakt. Daarna ingecheckt en Boarding Pass uitgeprint. Met die in m'n handen komt mijn vertrek pas echt dichtbij! Waarna je ook nog eens afscheid moet nemen van Ruby, die in deze twee weken mij in de gaten heeft gehouden en me informatie heeft gegeven over van alles en nog wat!
Nog een aantal uur lekker wezen shoppen, souvenirtjes gekocht en vooral heel veel plezier gehad <3

Maarja, dan denk je dat je in een veiliger land bent dan Nederland en dan ben je alsnog getuigen van een achtervolging na diefstal... Mhayang en ik waren onderweg naar de Mac voor een ijsje en toen kwam er ineens een man voorbij rennen. Nog geen seconde later zien we een tweede man erachteraan rennen en roepen dat we de eerste man moeten stoppen, vangen, tegenhouden, noem maar op! Echt heel scary! Niemand deed iets en wij wisten ook niet zo goed wat we er mee aan moesten, we hadden echt nooit tegen die vluchtende man op gekund dus zijn we maar aan de kant gegaan, maar het was wel echt best eng! Ze renden zo over straat terwijl er bussen aankwamen enzo. Daarna waren we allebei ook ineens heel alert op onze spullen aan het letten!

Toen door de regen over moeten stappen op een nieuwe tactiek: van winkel naar winkel hahaha! Zo zijn we vrijwel droog op het treinstation aangekomen. Eigenlijk ook omdat we een paraplu hadden, maar met deze wind helpt dat niet helemaal...
No goodbye Inma, no goodbye Mila, no goodbye Mhayang, because that gives us a reason to meet again! And we will, I promise!!!!!

Goodbye trainstation, goodbye Cardiff, goodbye IKEA Cardiff, goodbye Gangetown, goodbye bridge one, two and three, goodbye!!!

Tassen en koffer zo goed als ingepakt, morgen de laatste dingen en dan komt er toch echt een eind aan die twee korte maar geweldige weken! :'(
Ik vlieg morgen pas eind van de ochtend en kom dus 's avonds vrij laat aan. Geen blog dus morgen maar ik zal zondag nog wel laten weten hoe de reis is gegaan!

TOT IN NEDERLAND!! -xxx-

ps. Pauline vroeg naar het eten hier: op zich is dat wel met het Nederlandse eten te vergelijken. 's Ochtends eet ik geroosterd brood en wat cornflakes. Als lunch krijg ik twee boterhammen mee en iets wat wel echt anders is: een zakje chips! In de eerste week zat hier nog een bakje yoghurt bij, alleen toen die eenmaal op waren, heeft Kerry geen nieuwen meer gehaald, wat geen probleem was! Tussendoor eet ik fruit en koop ik soms wat lekkers, zoals een ijsje. 's Avonds is over het algemeen erg verschillend. Ik heb twee keer spaghetti gehad bijvoorbeeld, maar wel met verschillende sausen. Aardappeltjes kennen ze hier ook gewoon gelukkig, maar wat ze hier wel veel eten is patat. Lekker maar om dat nou drie keer per week te eten... Dan is twee weken wel lang genoeg! Er zit wel altijd groente en vlees bij. Omdat we met niet zo veel zijn, blijft er vaak wat over, wat we dan de volgende dag weer eten. Maar over het algemeen is het eten dus erg verschillend en redelijk vergelijkbaar met Nederland :) Het verbaasde me echter niet toen ik te horen kreeg dat mensen uit Groot Brittannië gemiddeld de ongezondste mensen zijn uit heel Europa...