Millennium Stadium

13 april 2016

Gister heb ik het laatste van het sightseeing-lijstje af kunnen strepen: Het Millennium Stadium! Na school ben ik er met Inma en Mhayang heengelopen. Je bleek er alleen in te kunnen met een soort rondleiding, alleen die was super duur en we zouden nog best een tijdje moeten wachten voor de volgende rondleiding dus dat hebben we niet gedaan. Wel hebben we foto's van buitenaf gemaakt en zijn we in het winkeltje gaan kijken wat bij het station hoort.
Daarna zijn we nog even de stad ingegaan, gewoon omdat het kan :)

Vandaag ben ik na school naar het centrum geweest en heb lekker veel winkels bekeken. Een paar dingetjes gekocht, maar het valt over het algemeen heel erg mee haha !!
Om een beeld te geven van hoe groot het winkelcentrum van Cardiff is: we hebben bijna twee uur rondgelopen in een van de ontiegelijk veel arcades en nog hebben we nog niet eens de helft van één arcade gezien. Arcade wordt trouwens als naam gebruikt voor een overkapt winkelcentrum. Elke aparte arcade heeft dan nog een naam, maar die zijn vooral Welsh, wat echt een heel vage taal is haha!! Naast die vele Arcades hebben ze ook nog drie grote winkelstraten. Als je door deze drie winkelstraten gaat lopen, zou je zonder een winkel in te gaan al ongeveer een uur aan het wandelen zijn. Het is dus maar goed dat je veel stukken kan afsnijden om iets minder ver te hoeven lopen... Maar Cardiff is dus wel echt een perfecte plek om te shoppen!

Morgen heb ik mijn laatste middagles, die hier lunchlesson wordt genoemd, van Andrew. Daarna heb ik mijn laatste privéles, of one-on-one-lesson, van Morgan. In m'n one-on-one-lesson gaan we ons morgen nog even richten op schrijfvaardigheid zodat we in vier lessen alle onderdelen van de Engelse taal gehad hebben. Vandaag hebben we namelijk meer dan een uur geoefend met spreekvaardigheid XD Kheb echt een heleboel geleerd over Wales en hoe dat dan zit met United Kindom en Great Britain enzo. Want ja, daar zit dus verschil in! En ja, Wales is een eigen land! Haha Mijn spraak was over het algemeen goed en, net zoals ik te horen kreeg na mijn presentatie van vrijdag, heb ik een erg natuurlijke vocabulaire-keuze :) Dit geeft vertrouwen!!! :D

Morgen zal ik niet zo veel bijzonders doen, dus ik laat vrijdag weer van me horen! Met weer wat foto's, denk ik...
Doegxx

1. Jolanda:
    13 april 2016
    Hey Lotte, veel plezier nog de laatste dagen!
    X, Jolanda
  2. Oma en Opa.:
    14 april 2016
    Hallo Lotte, De laatste lootjes, nog veel succes en wel thuis.
    Groetjes Oma en Opa.
  3. Greet sukkel:
    15 april 2016
    de laatste loodjes worden hopelijk niet de zwaarste.
    goeie thuisreis morgen.
    groetjes greet.
  4. Esther collega:
    15 april 2016
    Heey meis ik hoop dat je het super leuk heb gehad daar ik hoop dat je een goed terug reis heb ik hoop dat ik je gouw weer zie en je heb super leuke foto gemaakt grjes Esther
  5. Esther collega:
    15 april 2016
    Heey meis ik hoop dat je het super leuk heb gehad daar je heb super mooie foto's gemaakt en en dat je weer veilig weer in Nederland komt ik hoop dat ik je gouw weer zie grjes Esther