Verdwaald

11 april 2016

Opzoek naar Cardiff Bay! Met die instelling ging ik zondag samen met Inma (Spaanse) en Mhayang (Japanse) wandelen door Cardiff. Toch hebben we er zo'n drie uur over gedaan om uiteindelijk niet bij Cardiff Bay maar bij de pier uit de komen haha! Op de pier hebben we gewandeld en een ijsje gegeten :) Daarna zijn we in iets van 20 minuten weer teruggelopen! Alles bij elkaar kostte bijna vier uur!!!!!!! hahahaha

De rest van mijn laatste zondag in Wales heb ik lekker rustig aan gedaan en mijn huiswerk gemaakt.

Vandaag moest ik weer vroeg op om naar school te gaan. De lessen waren saai en de tijd ging langzaam, ondanks dat het gewoon een heel gezellige groep is en ik echt de beste docenten heb van de hele academy!!!!!

Na de lessen ben ik naar Cardiff City Hall geweest. Ik kwam daar binnen en had geen idee wat ik kon verwachten! Uiteindelijk bleek het een algemeen gebouw te zijn voor onder andere vergaderingen, toneelstukken en trouwerijen. Er was dan ook een trouwerij bezig toen ik weer weg ging. Ook hingen er schilderijen en stonden er beelden van mensen die belangrijke betekenissen hebben voor Wales. Ik heb een boekje meegekregen met alle informatie over waarom die personen zo veel voor Wales betekenen enzo. Ook de schilderijen staan er met wat extra uitleg in.

Daarna ben ik naar Cardiff Central Library gelopen, gewoon om te zien hoe groot het is, want dit zou de grootste bibliotheek van Wales zijn. Heel goed mogelijk: het bestaat uit zes verdiepingen met overal waar je keek boeken!!!!! Voor iemand die van lezen houdt een hemel, voor iemand die niet van lezen houdt... Dus ben ik na even rondgelopen te hebben maar snel weer weggegaan hahaha

Nog even door de stad gelopen en een paar winkeltjes bekeken om daarna net op tijd weer op het station aan te komen en met de trein weer terug naar mijn eigen Penarth te gaan :)

Thuis een heleboel huiswerk gedaan voor mijn one-on-one-lesson van woensdag. Ik had het ook morgen kunnen doen, maar nu heb ik dat in ieder geval lekker af!

Na Cardiff City Hall en Cardiff Central Library staat er nog maar één ding op het lijstje van leuke plaatsen om te zien in en om Cardiff: Welsh Millennium Stadium! Dit is een stadion waar naast rugbywedstrijden ook onder andere The Rolling Stones hebben opgetreden! Daar wil ik morgen heen gaan om te kijken of ik naar binnen mag :)

Niet zo'n lange blog vandaag... Het viel ook wel mee hoeveel ik vandaag en gister gedaan heb. De rest van de week zal ook iets minder druk worden dan vorige week verwacht ik. Waarschijnlijk morgen dus geen blog, maar woensdag wel weer!

Weltrusten! xx

1. Greet sukkel:
    12 april 2016
    Hey there.
    How are you today ?
    How is the weather over there ?
    It s a sunny day over here.
    I think that you've learned a lot during this 2 weeks.
    You have ritten a lot about your adventures. Lots of success this week.
    Blij dat ik dit niet iedere dag hoef te doen.hahaha
  2. Wein houtman:
    Krab
  3. Snapking kill:
    13 april 2016
    Kill ik steek je jas in de fik kill is fatoe kill
  4. Paulina:
    Hey Lotte,

Wat leuk dat je zoveel hebt bezocht in je vrije tijd!
    Als het Engels te makkelijk wordt, kun je altijd nog met je Spaanse vriendin Spaans gaan oefenen! ;)
    Ik kijk er al naar uit om je verhalen te horen, als je terugkomt!
    Hopelijk zijn de laatste paar dagen ook leuk!

P.S. Hoe is het eten daar? Je vertelt daar niks over! :D