The Gower

10 april 2016 - Rhossili Bay, Verenigd Koninkrijk

Gister zou ik nog een blog schrijven en ondanks dat ik nog redelijk op tijd thuis was, heb ik geen blog meer geplaatst. Ik was zooo moe! Ondanks dat het uitje naar The Gower echt heel leuk en mooi was, was het erg zwaar en vermoeiend!

Rond 8:45u stonden we voor het Cardiff National Museum Wales te wachten op de bus. Op dat moment kon ik ook met garantie zeggen dat ik geen heimwee had naar het Nederlandse weer, want na alle geluk die ik afgelopen week heb gehad met de zon die elke dag scheen, leek het erop dat het gister de hele dag zou gaan regenen, zoals het dus tijdens het wachten op de bus aan het regenen was...

Na anderhalf uur rijden over allemaal kleine, smalle weggetjes kwamen we aan op een parkeerterrein ergens in the middle of nowhere. Onderweg kwamen al de meest mooie landschappen langs, maar toen we begonnen te lopen overtrof dit landschap werkelijk alles: Rhossili Bay! De meest mooie plek waar ik ooit ben geweest! Al helemaal toen de zon doorbrak! De wind was sterk en het bleef dus erg koud, maar het was droog! Naast dat ik echt van het uitzicht het genoten, heb ik ook een heleboel foto's gemaakt. Kijk daarvoor natuurlijk ook even bij de foto's ;) Erg jammer dat de foto's nooit zo mooi worden als hoe jij het ziet...! Want wauw, wat een plek!!!

Na een paar uur in Rhossili Bay zijn we doorgereden naar Three Cliffs. Of tenminste, dat was het plan... Maar de buschauffeur wist niet hoe die er moest komen en uiteindelijk hebben we iets van een uur rondgelopen, met overigens weer de meest mooie omgeving die je je maar kan voorstellen, om op het strand te komen! Op het strand hebben we erg leuke foto's gemaakt en heerlijk in het zonnetje gewandeld, om daarna dat hele uur weer terug naar de bus te lopen..

Toen zijn we naar Mumbles gereden, een klein dorpje redelijk dicht bij Swansea. Je kon daar naar het strand zeiden ze, maar ik heb geen strand gezien... Wel was daar Joe's Ice Cream, uitgeroepen tot het bijste ijs van Wales. En ja, dat was ook wel echt zo! Ze hebben niet zo veel smaken schepijs, maar wel heeeeeeel veel soorten specialiteiten, waarvan die van mij natuurlijk het lekkerste was haha!
Veel tijd om souvenirtjes te kopen was er niet, dus ben ik met maar één souvenirtje terug naar de bus gelopen.

Op de terugweg naar Cardiff was het doodstil in de bus! 11 van de 24 studenten sliepen en nog een aantal probeerden te slapen haha. Wat een rust ineens! Rond 18:00u stonden we weer voor het museum om zo snel mogelijk naar huis te gaan. Iedereen was moe, maar het was echt een geslaagde trip!

Vandaag ga ik met twee of drie anderen naar Cardiff Bay wandelen en ik hoop nu eindelijk het souvenirtje te kunnen kopen die ik al de hele week zie liggen! Helaas is elke keer het winkeltje al dicht... Ook moet ik vandaag nog wat huiswerk doen, om niet helemaal onvoorbereid op school te komen morgen!

Hopelijk vinden jullie de foto's een beetje mooi! Laat gerust weten wat je er van vindt.