Cardiff Castle

8 april 2016

Zoals elke schooldag, begon ik ook vandaag weer met een treinrit en een wandelingetje met m'n Spaanse en Japanse vriendinnen :)

Op school kreeg ik te horen dat ze bezig waren met het regelen van een grotere bus voor de trip naar The Gower en Swansea, dus er was hoop!!

In de les was ik als tweede aan de beurt om mijn presentatie te geven. Ik vond het erg spannen, maar het ging wel goed! Als je niet vijf minuten aan het praten was, moest je de rest van de tijd gewoon voor de klas staan en niks doen terwijl iedereen je aankijkt haha. Dus daar stond ik dan... Gelukkig maar 15seconden, dus ik ben nog behoorlijk dicht in de buurt gekomen bij de vijf minuten! XD
Rob gaf me 14 van de 20 punten, wat dus een 7 zou zijn geweest. Als commentaar stond er: 'Some thinking in Dutch at times. Good, natural vocab.'

Na alle presentaties en het nabespreken, hebben we de rest van de tijd, wat echt iets van twee uur was, volgemaakt met kletsen over van alles en nog wat haha. Het ging uiteindelijk echt helemaal nergens meer over! Maar het was wel erg gezellig en goed voor je uitspraak natuurlijk ;)

Vlak voor de lunch was er een '1st Week Welcome Drink & Feedback Session'. Klinkt heel bijzonder, maar het was uiteindelijk niet meer dan een beetje kletsen over Cardiff en the Celtic English Academy met een Colaatje... Maar het was wel erg gezellig!
Daarna zijn we naar de wekelijkse "praatclub" gegaan. De school geeft studenten dan de mogelijkheid om met elkaar in contact te komen en om als student van de ochtendlessen, ook de studenten van de middaglessen te ontmoeten. Ik denk niet dat ik volgende week weer ga, maar het was wel leuk om gewoon een keertje geweest te zijn.

En toen kreeg ik te horen dat het Celtic gelukt was om een grotere bus te regelen!!! :D dus morgen kan ik lekker mee naar The Gower en Swansea!!! Daar ben ik zo blij mee!! :)

's Middags zijn we met z'n drieën naar Cardiff Castle gegaan. Wauw, dit overtreft het uitzicht over de haven wel, hoor!! Echt prachtig! Met een app kreeg je ook nog heel veel informatie over de geschiedenis en het restaureren enzo. Misschien iets te veel informatie, maarja... Het was wel echt leuk en mooi!

Daarna zijn we door de winkelstraten teruggelopen naar de trein.
In Penarth ben ik nog even naar het centrum gelopen via mijn favoriete parkje, wat me elke keer weer rustig van word :)

Een rustige avond na een drukke dag is dan ook wel even lekker.
Morgen die trip, waar ik echt heel veel zin in heb!!
Ik zal nu nog even wat foto's van het kasteel plaatsen en van het weekend ook nog foto's van The Gower!