Heenreis

2 april 2016 - Penarth, Verenigd Koninkrijk

WAUW! En toen liep alles anders dan je had verwacht!!

5:45u vertrokken we thuis. Koffer inchecken en afscheid! Lieve papa, mama en Tom, ik ga jullie missen!
Douane, niet gefouilleerd gelukkig! Maar even rondgelopen en paar winkeltjes bekeken. Om 8:15u liep ik naar de gate. Met een bus werden we twintig minuten later naar het vliegtuig gebracht. Die zat niet helemaal vol. Naast mij zat een vrouw die na het opstijgen op twee lege stoelen is gaan liggen.
Het opstijgen ging prima! Ik blijf dat gevoel in je buik erg vervelend vinden, maarja... Toen vlogen we boven de wolken en daarvan heb ik echt kunnen genieten :D Het was zo mooi! Lekker meegezonden met m'n muziek. Het dalen was wat minder leuk. Ik kreeg super erg last van mijn oor, maar voor de rest geen problemen mee gehad. Met de groep meegelopen naar ID-check en daarna richting de uitgang. Cardiff's vliegveld is helemaal niet zo groot dus dingen als die dranghekken vind je daar niet! Alleen een soort aula met twee servicebalies. Mijn taxichauffeur stond er nog niet dus heb ik het gevraagd. Ze wisten er niks vanaf... Gelijk daarna zag ik iemand staan met een mobiel in z'n hand waarop stond: 'Lotte Marly Giltaij'. Het klopte inderdaad dat hij me naar mijn voorlopige thuis zou brengen.
Onderweg kreeg ik te horen dat het eigenlijk altijd zulk weer is als nu, want tja, hier regent het en is het max 15 graden... Het links rijden was trouwens wel even wennen hoor! Haha
Mijn gastmoeder, Kerry Osborne, is echt superlief! Ze is nog lekker energiek ook, je merkt er niks van dat ze bijna 60 is! Ze vond mijn Engels al erg goed zei ze :) Ook heeft ze al wat verhalen verteld over andere gastkinderen die ze heeft gehad. Ze heeft dus wel vaker kinderen zoals ik. In deze twee weken ben ik dan ook niet alleen bij Kerry: Matthias is een 17jarige jongen uit Zweden (kan ook Zwitserland zijn, die haal ik nooit uit elkaar...) die hier nu al vijf weken verblijft. Hij heeft nog vier weken te gaan en zal er dus de hele tijd zijn als ik er ben :) Hij gaat naar dezelfde school en zal me maandag ook de weg laten zien.

Ik heb een kamer naast die van Matthias en kijk uit op de achtertuin. Ik hoor en zie ook treinen langskomen, maar zoveel zijn dat er niet...

Zookie, Kerry haar hondje, is echt een schatje! Super nieuwsgierig en heel lief! Echt een leukertje! Wel rent hij je kamer in als je de deur niet dichtdoet. Geen probleem als hij niks kan pakken! Helaas kon hij dat bij mij wel... Binnen een uur dat ik er was, had hij mijn brood uit m'n tas gehaald haha. Was gelukkig voor de eerste dag geen probleem, ik leer het snel genoeg, zei Kerry! Dat is ook wel zo! De deur zal ik niet meer vergeten dicht te doen haha!

Omdat onze namen zo moeilijk uit te spreken zijn, hebben Matthias en ik ook al bijnamen: Mathieu en Lottie, want Lotte is echt heel anders! Hahaha Het onthouden vindt ze nog moeilijk, die van Mathieu weet ze nu wel, maar ik werd net nog Lola genoemd. Achja, kan ook! XD

Mattheas is nu sporten, wat hij blijkbaar regelmatig doet en Kerry is naar haar werk. Ik ga denk ik zo even een stukje wandelen. Vanmiddag ga ik naar de film met Mattheas en twee anderen van de school. Ik ben benieuwd hoe dat gaat!

Ik zie me hier wel twee weken logeren :) Het gaat wel leuk vonden, verwacht ik!

Tot snel!
xxLotte

1. Rob, Ivonne en Tom Giltaij:
    2 april 2016
    Zo de eerste ervaring zit erop en dat is erg goed verlopen.
    Zoals je deze ervaring hebt doorlopen: goed gedaan.
    En nu we de foto's gezien en je verhalen gehoord hebben, zijn alle factoren aanwezig om er een succesvolle trip van te maken.
    Geniet ervan. :) En slaap lekker in je tijdelijke bed.
    XX
    Groetjes ook aan Kerry en aan 'Mattie'.
    O ja: een dikke knuffel van Onano.
  2. Gudine:
    2 april 2016
    Hey Lotte,

Ik vind het echt superstoer dat je dit zo doet in je eentje. Super veel plezier daar! I