Trein?

3 april 2016

Ook vandaag ging het weer anders dan geplant...

Maar eerst gister:
Toen Kerry thuis kwam van werk, nam ze me in haar Mini-Cooper (supergaaf!!! alleen raar om links te gaan zitten...) mee naar een meer. Daar hebben we met Zookie om het meer gelopen. Het was zo mooi daar! Overal waar je keek waren zwanen!
Toen we terug waren, hebben Matthias (die toch wel uit Zwitserland komt) en ik snel gegeten en zijn daarna met de trein naar station Cardiff Queen Street gegaan. Stukje wandelen en toen een Italiaans meisje en een Chinese jongen ontmoet die ook op de Celtic English Academy zitten. Met z'n vieren naar de film Eddie the Eagle geweest. Echt een leuke film! :)
Daarna nog wat gaan eten en toen ben ik naar huis gegaan. De andere drie wilden nog ergens een café in alleen Matthias was toch al snel thuis. Hij is ook nog onder de achttien dus werd niet binnengelaten.

Vanochtend eerst naar het winkelcentrumpje van Penarth gelopen, wat winkeltjes bekeken, de meesten zijn namelijk gewoon open op zondag. Daarna doorgelopen naar de haven. Is toch wel mijn favoriete plekje tot nu toe...! Op de terugweg kwam ik nog iets wat leek op een monument tegen, dus daar ben ik ook nog heen gegaan. Het is een overkapping met een tekst (in het Welsh dus kon ik het helaas niet lezen...) met daar onder een hele grote voetafdruk. Er stond niks bij dus ik heb eigenlijk echt geen idee wat het was... Via een parkje terug naar huis.
's Middags was het plan om met de trein naar het centrum van Cardiff te gaan om te shoppen, maar Matthias zei dat er geen treinen reden...
Op internet gezocht naar waar ik heen kon gaan zonder bus of trein. Uiteindelijk een kerk gevonden die, tijdens mijn verblijf, alleen vandaag of woensdag open zou zijn. Dus voor school, CKV, daar maar heen gelopen. Eromheen was een begraafplaats. Dat was echt eng om te lopen! Overal waren kraaien enzo... Dus snel erdoorheen, kom ik bij de kerk, kerk dicht! Later hoorde ik van Matthias dat de meeste kerken alleen 's zomers open gaan...
Een stukje door een park gelopen naar een andere kerk. Die was minder eng, maar ook gesloten. Heb er wel wat foto's van gemaakt.
Weer via het centrum en het volgende park teruggelopen.

Kerry is vanavond op stap, dus Matthias en ik zijn samen thuis. Ze vroeg me om Zookie een keer naar buiten te laten en om haar een beetje in de gaten te houden. Toch waren we Zookie vlak voor het eten kwijt!!! Werkelijk overal gezocht waar ze kon zitten, maar ze was gewoon nergens te vinden!!! Waar we haar uiteindelijk vonden? In Kerry's bed, ONDER haar dekbed, fieuw!

Vanavond rustige avond. Morgen mijn eerste schooldagje :D Heb ik wel echt zin in! Ik hoop nog wat vrienden te maken en wat te leren natuurlijk! Matthias gaat me de weg laten zien. Tijd van vertrek: 7.15u!

Nou, dat was het wel weer voor vandaag...