Mooiste uitzicht ooit!

5 april 2016

Denk je het treinverkeer een beetje te kennen... Trein van 8:00uur stipt, spoor 2, derde halte uitstappen, Cardiff QueenSt! Dan zit je dus in de trein je aantal stops te tellen, derde stop: uitstappen!!
Hé... ik herken dit niet... NOWAY Cardiff Centre! :( Te vroeg uitgestapt!
Dus maar gevraagd wanneer de volgende trein naar QueenSt ging. Ik hoefde gelukkig maar heel kort te wachten en ik bleek toen ook nog in dezelfde trein te zitten als een Spaanse en een Japanse student die ik gister had ontmoet. Dat was dus wel gezellig!

Mijn eerste lessen waren echt leuk! Mijn docent, Rob, is erg aardig en maakt veel grapjes :) we hebben het gehad over het werkwoord to get. Niet echt interessant, maar wel veel wat ik nog niet wist...
Daarna hebben we nog een hele tijd een discussie gevoerd over of meisjes geschikt zijn voor beroepen als brandweer, politie of ambulancemedewerker. Jaja, allemaal in het Engels! XD
Na de lunchpauze had ik nog twee lessen in een klas die voorbereiding geeft op het maken van een examen. Hiervan weet ik zeker dat ik er echt veel aan ga hebben! Je krijgt precies uitgelegd hoe je een tekst het beste kan scannen en hoe je verschillende soorten vragen het beste kan aanpakken om aan een juist antwoord te komen.

Na school ben ik met die Spaanse vriendin naar Cardiff National Museum geweest. De schilderijen waren niet zo interessant, maar de tentoonstelling over het leven op aarde was echt gaaf! Ik ben nog niet in de souvenirshop van het museum geweest, dus ik ga er nog een keertje naar terug. :)

Daarna zijn we de stad in gegaan opzoek naar andere leuke souvenirshops. En die hebben we gevonden hoor! :D Twee winkeltjes met echt alles van Wales wat je je maar kan bedenken! Daar ga ik ook echt nog wel een aantal keer heen denk ik, hoor! Haha

Eenmaal terug in Penarth, ben ik nog even naar het centrum van dit mooie dorp geweest. Ook nog in mijn favoriete parkje gewandeld en op de terugweg een omweg genomen om te kunnen genieten van het mooiste uitzicht van heel Groot Brittannië! Er staat ook een panoramafoto van op reislogger, dus ga daar zeker even kijken!

Morgen naast de normale lessen ook mijn eerste privéles! :) Daar ben ik erg benieuwd naar! Na school wil ik naar die souvenirshops gaan en een rustig middagje thuis hebben, wat huiswerk doen enzo...

Morgen misschien geen blog, moet ik even kijken of ik veel bijzonders doe om er een hele blog over te schijven... Maar anders donderdag weer!
Tot snel! xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marcel:
    6 april 2016
    Hi Lotte,

It's good to read that you are having fun in Cardiff. You can be proud on yourself doing this on your own en learning so much!!

In the Netherlands we call it Different Cook ;-)

Kind regards,
    Marcel van de Craats
  2. Esmee Koreneef:
    6 april 2016
    Hoi Lotte,

Wat stoer dat je dit doet! Had ik echt niet achter je gezocht. Laten we als we thuis zijn ons helemaal naar de klote zuipen (met Wicky 0,0% :P).

xx
    Esmee

P.S. Ik fix de Breezers wel, ouwe Breezerslet.
  3. Greet sukkel:
    7 april 2016
    hoi lotte.
    ik hoop dat je het goed naar je zin hebt en het met het leren en spreken ook vooruit mag gaan,wordt je niet moe van de hele dag engels moeten denken en leren,je bent een toppertje hoor. ondanks alles hoop ik dat je ook nog tijd hebt om een beetje te genieten.
    dikke kus. tante greet
  4. Oma en Opa.:
    10 april 2016
    Hallo Lotte,
    Hier een berichtje van OMa en Opa.
    Oma is Vrijdag weer thuis uit ziekenhuis, het gaat goed.
    Wij wensen je nog prettige en leerzame dagen.
    Groetjes Oma ,Opa en oom Martin.
  5. Greet sukkel:
    10 april 2016
    wat een super opa heb je toch he ?
    weet op zijn leeftijd goed om te gaan met de computer.
    ik ben dus hardstikke trots op mijn grote broer, hahaha.