Tests and citytour

4 april 2016 - Cardiff, Verenigd Koninkrijk

Na een heel vroege wekker en rennen naar de trein, had ik zelfs op mijn eerste schooldag bijna de trein gemist!!! Gelukkig kan ik een beetje rennen en had de trein een paar minuten vertragen.

Aangekomen op school, was zelfs de eerste docent nog niet aanwezig. Ondanks dat ze via de mail hadden gezegd dat ik er om 8:15u moest zijn, was het voor hunzelf dus ook een beetje vroeg...

Na wat informatie aan de school te hebben gegeven en een korte rondleiding te hebben gehad, ben ik in de studentlounge, een soort aula, een test gaan maken. Dat bestond uit een aantal onderdelen: eerst wat vragen over mijn verblijf enzo, toen wat zinnen die je moest aanvullen. Dit was grotendeels meerkeuze, maar ook een paar open vragen. En als laatste moest je drie korte tekstjes schrijven over 'vrienden en familie', 'school en je thuisland' en 'jou toekomst'. Ik vond de test vrij goed te doen; makkelijker dan de repetities in Nederland...! ;)

Toen ik mijn blaadjes had ingeleverd, moest ik even wachten. We zouden namelijk een presentatie krijgen van Pete, een van de medewerkers van de Celtic English Academy. Toen ook de vijf andere nieuwe studenten, één uit Saoudi-Arabië 43 jaar oud, één uit Zwitserland 24 jaar oud, twee uit Spanje 22 en 42 jaar oud en één uit Japan 20jaar oud, klaar waren met de test, kregen we inderdaad die presentatie. Dat was niet zo bijzonder, gewoon wat algemene informatie.

Daarna dachten we anderhalf uur pauze te hebben en wilden we naar het centrum gaan om te shoppen, alleen toen werd ik gehaald voor de speakingtest. Dat was echt leuk! Ik heb gewoon een kwartiertje rustig gepraat over wat ik leuk vind en wat ik in het dagelijkse leven normaal doe. :) Dat ging ook niet slecht, vind ik zelf!
Johan, de roostermaker die ook de speakingtest deed, vertelde me achteraf dat ik 74% had gescoord voor de test die ik 's ochtends gemaakt had. Ook zei hij me dat hij het erg moeilijk vond me in één klas te plaatsen, omdat mijn listening&speaking duidelijk beter is dan mijn grammer&vocabulary. Hij zou met docenten gaan praten over of ik misschien in twee verschillende klassen kon, zodat ik op alle vier de gebieden kan groeien, maar het toch niet te moeilijk wordt.

Toen we alle zes de speakingtest hadden gehad, gingen we met Pete een citytour door Cardiff doen. We hebben een blaadje gekregen met de hoogtepunten en hebben al een aantal dingetjes bekeken, zoals de grootste en bekendste shoppingcentrums en het grootste park van de in totaal 329 in heel Cardiff!!

Terug op school konden we onze roosters ophalen. Ik ben inderdaad in twee verschillende klassen gezet. Matthias vertelde me bij het avondeten wat over de twee klassen en ik geloof dat het wel goede klassen voor mij zijn! Ook de leraren die ik heb, zijn volgens hem erg aardig. Het zullen wel lange en zware dagen worden, maar ik heb er wel zin in!

Nadat we weg mochten, ben ik naar Cardiff Centre gegaan en heb ik iets van vijf uur lang een aantal winkels en shoppinghalls bekeken. Samen met twee van de andere vijf nog een stukje gewandeld en wat mooie foto's gemaakt.

Thuis nog wat Engels huiswerk van in Nederland gemaakt, want tja, dat gaat ook gewoon door...

Morgen is het gelukkig iets minder vroeg! De trein vertrekt rond 8:00u dus dat is goed te doen! Hoef ik hopelijk ook niet zo te rennen! Haha
Ik heb les tot 14:00u en daarna wil ik naar Cardiff National Museum. Matthias was er niet zo enthousiast over, maar ik ga gewoon kijken en dan zie ik wel!
Ook zal ik morgen weer wat foto's plaatsen!

Weltrusten!

1. Jolanda:
    4 april 2016
    Hi Lotte, that sounds good! Nice to see you're enjoying yourself.
    Goed gedaan meid, gewoon rustig blijven en moet je zien wat dat oplevert! Ennuh, niet teveel shoppen he? :)